SSL BUS +

kw. 19, 2022 | aktualności

Myśląc o pojedynczym urządzeniu analogowym kreującym brzmienie, który jest synonimem firmy SSL na myśl przychodzi tylko jedna nazwa – Bus Compressor. Od jego pierwszej wersji zaimplementowanej w konsolecie analogowej SSL 4000B w 1976 roku do dnia dzisiejszego stanowi podstawę sekcji centralnej flagowych konsolet studyjnych Solid State Logic. 

Firma Solid State Logic postanowiła stworzyć nową najbardziej wszechstronną wersję kultowego Bus Compressora w historii. Podstawa tego projektu to zachowanie wierności oryginalnemu urządzeniu z dodanymi nowymi funkcjami koloryzowania i zaawansowanych narzędzi do kreacji brzmienia. Nowy BUS+ może być potężny i klarowny jak w wersji z konsolet serii 9000 lub bardziej nasycający i ziarnisty jak jego pierwotna wersja z konsolet serii 4000. Nowy kompresor może również działać w opcji kompresji równoległej i koloryzować.

Konstrukcja obwodu BUS+ wykorzystuje wysokiej jakości komponenty, takie jak 2181 THAT VCA w ścieżce audio, które zapewniają doskonałą wydajność analogową. Kompresor jest również niezwykle elastyczny, oferując cztery tryby pracy i 3 różne opcje kolorystyczne kompresji. Dzięki temu nowy BUS+ dopasuje się do gatunku muzyki, nad którym aktualnie pracujesz. Jakby tego było mało, THE BUS+ oferuje zupełnie nowy Dynamic Equaliser, Transient Expander oraz wszechstronne opcje routingu.

THE BUS+ to najlepszy Bus Compressor SSL.

Kluczowe cechy:

• Autentyczny obwód Bus Compresora SSL wykorzystujący wysokowydajne 2181 THAT VCA.

• 4 tryby pracy – Classic Stereo, S/C Stereo, Dual Mono lub Mid-Side.

• Nowe opcje stałej czasowej Attack i Release — większa elastyczność w kształtowaniu kompresora, w tym nowe ustawienie „Auto 2”.

• 3 różne opcje koloryzacji kompresyjnej, które można łączyć lub stosować indywidualnie:

– Tryb 4K – pojedyncza operacja VCA ze zmiennymi zniekształceniami harmonicznymi,

– Tryb LOW THD redukuje zniekształcenia niskich częstotliwości spowodowane kompresją, 

– Tryb F/B zmienia charakterystykę kompresji, aby uzyskać bardziej „zrelaksowany” styl kompresji.

• Wyjątkowa jakość dźwięku i skokowe potencjometry zaprojektowane do zastosowań w masteringu.

• Wbudowany 2-pasmowy korektor dynamiczny (D-EQ).

• Ekspander.

• Konfigurowalna kolejność przetwarzania — Bus Compressor przed D-EQ (domyślnie) lub po.

• Wejścia i wysyłki dla Side-Chain.

• Zmienna kontrola filtra górnoprzepustowego dla Side-Chain do 300 Hz w krokach co 10 Hz.

• Kontrola miksu dla kompresji równoległej.

VIDEO:

Więcej na stronie producenta:

Solid State Logic